zwaar virus op komst
W!m
2010-11-15 14:48:26 UTC
Het is nog maar pas in circulatie, vanaf dinsdag.

Het is een nieuw en heel gemeen virus waarvan weinig mensen op de hoogte
zijn. Deze gegevens werden dinsdagmorgen door Microsoft vrijgegeven.
Nogmaals, stuur het aan iedereen in jouw adresboek door zodat dit gestopt
kan worden!!!

AOL zegt dat het een heel gevaarlijk virus is waartegen momenteel geen
remedie is.
Aangekondigd door CNN: Het ergste virus ooit bekend. Een Nieuw virus werd
pas ontdekt en volgens Microsoft normen is dit virus het meest vernielend
ooit!!!!!!!!!

Dit virus werd gisteren namiddag ontdekt door McAfee en er werd nog geen
bescherming ontwikkeld. Het virus vernietigt gewoon Sector Zero van de
harde schijf, waar alle vitale informatie van de computer gestockeerd is..

Het virus werkt als volgt: het verzendt zich automatisch naar alle
adressen van uw address book onder de naam "A Virtual Card For You". Zodra
de zogezegde virtuele kaart geopend wordt, blokkeert de computer en moet de
gebruiker heropstarten. Op het ogenblik dat de toetsen ctrl+alt+del, of de
reset toets gebruikt worden, vernietigt het virus Sector Zero, wat een
definitieve vernietiging van de harde schijf betekent.

Volgens CNN heeft het virus gisteren in een paar uur tijd paniek gezaaid
in New York.
Open dus geen e-mail met als onderwerp "A Virtual Card for You", maar
delete deze..

Bovendien heeft Intel het bestaan van een andere zeer vernielende virus
aangekondigd.
Indien u een e-mail ontvangt met als onderwerp "An Internet Flower For
You", moet u deze onmiddellijk deleten,zonder te openen.
Het virus vernielt alle "dynamic link libraries" files(.DLL). Uw pc zal
onmogelijk kunnen heropstarten!
Stuur dit bericht naar al uw kennissen. Beter 25 maal ontvangen dan niet.
Beob Achter
2010-11-15 14:56:40 UTC
Post by W!m
[...]
Exact dezelfde tekst kreeg ik al 2 maanden terug van een vriend van me, die
ook al dit soort berichten blijft doorsturen. Jij dus ook al.
A. Dit soort HOAX berichten is zelf al bijna een virus.
B. Ik open nooit berichten van onbekende afzenders of in door Google
vertaald Nederlands.
C. Wat heeft dit nog met wetenschap te maken.
W!m
2010-11-15 15:27:25 UTC
Post by Beob Achter
Post by W!m
Het is nog maar pas in circulatie, vanaf dinsdag.
Exact dezelfde tekst kreeg ik al 2 maanden terug van een vriend van
me,
een knappe vriend als het virus pas vanaf dinsdag in roulatie is.
Post by Beob Achter
A. Dit soort HOAX berichten is zelf al bijna een virus.
Het gaat hier niet om een hoax
Post by Beob Achter
B. Ik open nooit berichten van onbekende afzenders
Daar geloof ik helemaal niks van
Post by Beob Achter
C. Wat heeft dit nog met wetenschap te maken.
virussen zijn wetenschappelijk zeer interessant maar je kan het bericht
gewoon verwijderen
Douwe Merin
2010-11-15 15:59:03 UTC
Post by W!m
Post by Beob Achter
B. Ik open nooit berichten van onbekende afzenders
Daar geloof ik helemaal niks van
Dat is jouw probleem. Wetenschappelijk zeer interessant.
Post by W!m
Post by Beob Achter
C. Wat heeft dit nog met wetenschap te maken.
virussen zijn wetenschappelijk zeer interessant maar je kan het bericht
gewoon verwijderen
Maar je bronvermelding niet want die is er niet.

Ook dat is wetenschappelijk zeer interessant
W!m
2010-11-15 17:08:49 UTC
Post by Douwe Merin
Post by W!m
Post by Beob Achter
B. Ik open nooit berichten van onbekende afzenders
Daar geloof ik helemaal niks van
Dat is jouw probleem. Wetenschappelijk zeer interessant.
Ik heb daar geen enkel probleem mee, maar er is niemand die rond deze tijd
een e-card krijgt en hem ongelezen weggooit, tenzij er douwemerin boven
staat ;-)
Ben Dover
2010-11-15 16:44:26 UTC
Post by W!m
Post by Beob Achter
Post by W!m
[...]
Newsflash Einstein
Elke week is er een dinsdag.
Deze mail kan dus nog een tijdje mee.
Post by W!m
virussen zijn wetenschappelijk zeer interessant maar je kan het bericht
gewoon verwijderen
Tjah, dat zullen de wetenschapers dan wel onderzocht hebben in 2001
http://www.breakthechain.org/exclusives/icard4u.html

Proficiat. Na bijna 10 jaar.

Fu Qiu
Imagine a world without religion
Beob Achter
2010-11-15 16:58:18 UTC
Post by Ben Dover
Post by W!m
Post by W!m
[...]
Ik stel me W!m nu voor, in een donker hoekje, bellend met z'n buddy Bert,
dat iedereen zo naar tegen hem doet en hoe goed hij Bert nu begrijpt en dat
niemand hem serieus wil nemen en hij heeft toch zo het beste met ons voor.
Natte plekken, zoute tranen...
Nee, laat maar, ik ga nu eten.

Beob
Post by Ben Dover
Fu Qiu
Imagine a world without religion
Douwe Merin
Goed gevonden!
W!m
aaahhh wat lief
Izak van Langevelde
2010-11-15 18:08:00 UTC
Post by Ben Dover
Elke week is er een dinsdag.
Ik heb 'm deze week nog niet zien voorbijkomen...
Ben Dover
2010-11-15 19:43:16 UTC
Post by Ben Dover
Elke week is er een dinsdag.
Ik heb 'm deze week nog niet zien voorbijkomen...
Als ge wilt stuur ik al de hoaxmeldingen door zoals ze allemaal vermelden.
Ge kunt er denk ik alle weekdagen mee doen.
Imagine a world without religion
W!m
2010-11-15 20:26:12 UTC
Post by Ben Dover
Post by W!m
Post by Beob Achter
Post by W!m
[...]
Bitchke, er staat altijd een datum bij ieder bericht.
Post by Ben Dover
Tjah, dat zullen de wetenschapers dan wel onderzocht hebben in 2001
http://www.breakthechain.org/exclusives/icard4u.html
Proficiat. Na bijna 10 jaar.
das inderdaad een straf bakske, maar beter laat dan nooit
Post by Ben Dover
Fu Qiu
Fu Qiu2
Ben Dover
2010-11-17 06:27:52 UTC
Post by W!m
Post by Ben Dover
Post by W!m
[...]
Welke dinsdag staat er in je bericht?
Imagine a world without religion
van hichtum
2010-11-15 14:58:05 UTC
Post by W!m
[...]
Waarom worden er in dit soort berichten altijd zoveel uitroeptekens
gebruikt? Samen met de vele herhalingen maakt dit ze voor mijn gevoel
al bij voorbaat ongeloofwaardig.
Baukje
Blarp
2010-11-15 15:29:33 UTC
On Mon, 15 Nov 2010 15:58:05 +0100, van hichtum
Post by van hichtum
Waarom worden er in dit soort berichten altijd zoveel uitroeptekens
gebruikt? Samen met de vele herhalingen maakt dit ze voor mijn gevoel
al bij voorbaat ongeloofwaardig.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a
sure sign of a diseased mind.'

"The basic idea is that a person's sanity is inversely proportional to
the number of exclamation marks they use! "

(Terry Pratchett)

Ik vind deze vaststelling griezelig accuraat.

Het verschijnsel waar de OP op doelt staat naast "hoax" ook bekend als
"Belgisch virus"; de propagatie van het virus is niet afhankelijk van
computer technologie, maar van beinvloeding van zwakke geesten.
(herkenbaar aan overmatig uitroeptekengebruik))
W!m
2010-11-15 15:31:15 UTC
Post by van hichtum
Post by W!m
[...]
De uitroeptekens zijn inderdaad een beetje overdreven maar een korte
zoektocht leert dat het om een zeer geloofwaardig virus gaat, en dat ze vaak
herhaald worden komt omdat jij lieve vrienden hebt die bezorgt zijn om jou
c. schijfje
Casper H.S. Dik
2010-11-15 15:51:37 UTC
Post by W!m
[...]
Dit soort berichten komen veel voor en ze zijn vrijwel zonder uitzondering
een virus dat zich alleen verplaatst doordat mensen besmet raken en niet
hun computers.

Casper
--
Expressed in this posting are my opinions. They are in no way related
to opinions held by my employer, Sun Microsystems.
be fiction rather than truth.
van hichtum
2010-11-15 16:00:27 UTC
Post by W!m
Post by van hichtum
Post by W!m
[...]
Ik bedoel al die herhalingen *in* zo'n bericht. Er wordt in de regel
minstens 5x hetzelfde gezegd.
Baukje
W!m
2010-11-15 16:55:22 UTC
Post by van hichtum
Post by W!m
[...]
Alleen de melding; virus op komst, geeft mensen weinig info om op zoek te
gaan naar de validiteit van het bericht. Dat mc.afee, microsoft, AOL er mee
bezig is geeft een beetje aan dat het om een serieuze dreiging gaat, evenals
de uitzending van CNN, maar bovenal heb je nu wat info om zelf onderzoek te
doen. Daarbij is het natuurlijk erg moeilijk om één bericht naar ieders
smaak samen te stellen, en je zal zien dat ondanks de vele herhalingen er
toch nog mensen zijn die het bericht straks openen.
Ben Dover
2010-11-15 16:57:19 UTC
Post by W!m
Post by van hichtum
Post by W!m
[...]
Deelt gij uw hersenen met Bert ofzo?
Imagine a world without religion
Rudolpho
2010-11-16 21:54:05 UTC
Post by Ben Dover
Post by W!m
Post by van hichtum
Post by W!m
[...]
Hoe kan je nou één hersencel met elkaar delen?
--
Groetjes,
Rudolpho
Carpe diem
Douwe Meringa

Blackadder: George, who is using the family brain cell at the moment?
Rudolpho
2010-11-17 23:49:31 UTC
Post by Douwe Meringa
Post by Rudolpho
Post by Ben Dover
Post by W!m
Post by van hichtum
Post by W!m
[...]
:-D
--
Groetjes,
Rudolpho
Carpe diem
van hichtum
2010-11-15 17:07:15 UTC
Post by W!m
Post by van hichtum
Post by W!m
[...]
Natuurlijk, maar meer informatie geven is wat anders dan dezelfde
informatie 5x herhalen.
Post by W!m
[...]
Juist vanwege al die herhalingen. Zoals ik al zei: een bericht klinkt
door al die herhalingen en uitroeptekens juist minder geloofwaardig.

En nu herhaal ik mezelf ook al. 't Is inderdaad een virus, maar geen
computervirus ...
Baukje
Douwe Merin
2010-11-15 17:21:34 UTC
Post by W!m
[...]
Hoe dom kan een W!md!ing zijn. Er staat alleen maar in dat fakebericht
dat mc.afee, microsoft, AOL ermee bezig zijn.
En jij moet op zoek gaan naar de waarheid achter het bericht, niet
anderen. Je had dat gelijk moeten doen. Ga je schamen.

En nu zullen de insinuaties wel weer opduiken.
Sietse Vliegen
2010-11-16 09:34:49 UTC
Post by van hichtum
Post by W!m
Post by van hichtum
[...]
Dat komt ook voor bij biologische virussen, en heet genduplicatie. Het
is een aanwijzing dat dit een echt virus is (het bericht, niet het
daarin genoemde) en wel een neurolinguistisch virus. Beter bekend
onder de namen hoax, broodje aap enz. Relatief recent is de benaming
'viral'.

W!m
2010-11-16 14:30:31 UTC
Post by Sietse Vliegen
[...]
Een viral is echt wat anders dan een hoax of broodje aap. het krijgt zijn
bekendheid doordat het positive aandacht genereert
Sietse Vliegen
2010-11-16 14:54:28 UTC
Post by W!m
Post by Sietse Vliegen
[...]
Aandacht is aandacht. Mensen doen wel of ze het vreselijk vinden als
er een hondje in de magnetron wordt gekookt, maar in wezen smikkelen
ze van zo'n verhaal. Waarschuwen voor virussen, harige wezens of hel
en verdoemenis hebben ook iets positiefs in de beleving van de
doorverteller. Beloftes van eeuwig leven in opperste vreugde
natuurlijk helemaal. En het heet een viral, omdat het een eigenschap
heeft die het de moeite waard maakt om het verder te vertellen, door
te sturen enz. Geen enkel wezenlijk verschil dus. Het enige is, dat
bij een hoax vaststaat, en bij een broodje aap waarschijnlijk wordt
geacht, dat het niet op waarheid berust, terwijl dat het bij een viral
niet uitmaakt.

Sietse
W!m
2010-11-16 15:40:32 UTC
Post by Sietse Vliegen
Post by W!m
Post by Sietse Vliegen
[...]
Kom nou toch siets, er is niemand die smikkelt van deze horror. Als het al
doorgestuurd word dan is het omdat het zoiets extreems is dat waarschijnlijk
nooit meer voorkomt. het is eerder een vorm van (zelf)spot dat mensen tot
zoiets in staat zijn.
Een viral wordt wezenlijk anders ervaren en wordt daarom als marketing
strategie steeds vaker gebruikt zoals je afgelopen zomer hebt kunnen zien in
de Bavaria campagne van het wk

niet uitmaakt.
van hichtum
2010-11-15 16:06:02 UTC
Post by W!m
Post by van hichtum
Post by W!m
[...]
Het bezwaar van zo'n bericht als het *wel* serieus is, is juist dat
het door al die uitroeptekens en herhalingen zóveel op een hoax lijkt
(als het dat al niet is), dat de enigszins ervaren ontvanger het
onmiddellijk verwijdert, zonder het helemaal te lezen.
Baukje
Jawade
2010-11-15 16:40:26 UTC
Post by van hichtum
Post by W!m
[...]
Bij twijfel even internet en usenet raadplegen, al moet je in het
laatste geval wel enkele figuren met een vrachtwagen zout nemen.

Maar, een ding is zeker: de fake-mails worden steeds echter. Blijf op
je hoede.
--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Kolibrie Software Tools:
http://jawade.nl/ HexEditor, Diskeditors+MBR-rebuilder, POP3lezer,
Consolefilebrowsers, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.
W!m
2010-11-15 17:02:35 UTC
Post by van hichtum
Post by W!m
Post by van hichtum
Post by W!m
[...]
Het kan nog erger, ik krijg ze in allerlei kleuren. Het is doorgaans
onmogelijk om de opsteller van het bericht te achterhalen om die wat
grafische vormgeving bij te brengen. Daarbij heb ik liever een pimpelpaars
bericht met veel uitroeptekens dan een lege c schijf. Maar als je de
behoefte voelt om de opmaak van het bericht te fatsoeneren voor je het
doorstuurt, dan mag dat natuurlijk altijd
van hichtum
2010-11-15 17:08:14 UTC
Post by W!m
Post by van hichtum
Post by W!m
Post by van hichtum
Post by W!m
[...]
Ik stuur ze niet door - en als ze via e-mail binnenkomen haal ik ze
niet eens op maar verwijder ik ze van de server voordat ik de mail
ophaal.
Baukje
W!m
2010-11-15 20:46:47 UTC
Post by van hichtum
Post by W!m
[...]
Ik neem aan dat je ze dan al gelezen hebt met je browser, zoniet dan lijkt
het me toch niet verstandig om alle berichten met "virus" in de header te
verwijderen, tenzij al jou berichten vanzelf geopend worden. In dat geval
zou ik je e-mail reader anders instellen omdat de meeste virussen zich via
het adresboek verspreiden en het dus bijna altijd van een bekende komt.
Sietse Vliegen
2010-11-16 09:56:17 UTC
Post by W!m
Post by van hichtum
Post by W!m
[...]
Waarom neem je dat aan? Met een fatsoenlijke email client kun je zien
welke berichten voor je op de server staan, en die naar keuze
binnenhalen en/of verwijderen. Voor de minder fatsoenlijke clients,
zoals die van Microsoft, kun je gebruik maken van een tool als
Mailwasher. Daarmee kun je het herkennen van ongewenste en onzinnige
mailtjes zelfs automatisch laten doen.

Dat Baukje het heeft over "als ze binnenkomen" is uiteraard strijdig
met wat ze daarna beweert, maar dat lijkt me een vergissing van haar.
Voor een doorgewinterd nl.taalster als 'van Hichtum' althans, bij jan
modaal valt zoiets me niet eens op.

--

Sietse
Post by W!m
zoniet dan lijkt
het me toch niet verstandig om alle berichten met "virus" in de header te
verwijderen, tenzij al jou berichten vanzelf geopend worden.
Aangezien Baukje ze van de server verwijdert, neem ik aan dat ze dat
doet met fatsoenlijke software. En die opent mailtjes niet vanzelf, en
zeker niet de delen die iets kunnen aanrichten.

Sietse
Douwe Meringa
2010-11-16 10:39:49 UTC
Post by Sietse Vliegen
Post by W!m
Post by van hichtum
Post by W!m
[...]
En mailtjes van volstrekt (meestal buitenlandse) onbekenden met een
'raar' onderwerp ga je natuurlijk ook niet openen. Zo krijg ik
regelmatig mailtjes van onbekenden over mijn facebook-account,
terwijl ik dat helemaal niet heb. Ook als ze al niet als junk zijn
geclassificeerd gaan die uiteraard ongelezen de junkdump in, ook
als het van een 'bekende' zou zijn.
Mijn provider filtert niets als je er niet apart voor betaalt,
behalve dan forwarded messages, en dan altijd ten onrechte.
Daarom heb ik een uitgebreid filter gemaakt wat ik regelmatig aanpas.
Wat daar nog doorheen glipt wordt bij binnenkomen vrijwel allemaal
door Thunderbird afgevangen.
Sietse Vliegen
2010-11-16 11:23:42 UTC
Post by Douwe Meringa
Post by Sietse Vliegen
Post by W!m
Post by van hichtum
Post by W!m
[...]
Sommige codes schijnen al uitgevoerd te worden als de mail in het
preview venster staat. Maar al die erfenissen uit Nigeria die ik
verspeeld heb, werden aangekondigd in text-only berichten. En al zou
er maar 1 procent van die verhalen waar zijn, dan had ik nu schatrijk
kunnen zijn. Maar ja, dat is het lot van een skepticus. Net als dat je
er wel eens mensen mee tegen de bigfoot- of engelenharen in strijkt.
Maar ik draag het als een man.

Overigens heb ik even op www.waarschuwingsdienst.nl gekeken, evenals
bij McAfee, maar niks, noppa, nada. Alleen wat laag-risico spul. Bij
Microsoft ben ik toen niet meer gaan kijken.
Post by Douwe Meringa
[...]
Als ze heel Nigeria afsluiten, is het halve werk al gedaan ;-)
Maar tegen neurolinguistische virussen die van andermans email naar
usenet overspringen, is geen kruid gewassen. Gelukkig ben ik er immuun
voor.
Post by Douwe Meringa
behalve dan forwarded messages, en dan altijd ten onrechte.
In Hotmail vis ik af en toe een bevestigingsmailtje voor het activeren
een account uit de bak ongewenst.
Post by Douwe Meringa
Daarom heb ik een uitgebreid filter gemaakt wat ik regelmatig aanpas.
Wat voor een filter is dat?
Post by Douwe Meringa
Wat daar nog doorheen glipt wordt bij binnenkomen vrijwel allemaal
door Thunderbird afgevangen.
Toch vind ik van de server donderen het elegantst, ook al is
binnenhalen met de huidige bandbreedte vrijwel nooit meer storend. Ik
vind het een prettig idee, dat die zooi op afstand verdelgd is. Kun je
het ook niet per ongeluk toch openen. Trouwens, als je kinderporno
binnenhaalt, en jij of Thunderbird gooit het meteen weg, ben je toch
in overtreding geweest. Zelfs als je het niet hebt geopend. En het is
na het weggooien nog aan te tonen ook, tenzij je een soort shredder
erop loslaat.

Sietse
Douwe Meringa
2010-11-16 11:44:36 UTC
Post by Sietse Vliegen
Post by Douwe Meringa
[...]
Daarom heb ik een uitgebreid filter gemaakt wat ik regelmatig aanpas.
Wat voor een filter is dat?
Gewoon een blacklist op basis van trefwoorden.
Die mogelijkheid geeft mijn provider gelukkig nog wel.
Post by Sietse Vliegen
Post by Douwe Meringa
[...]
Een provider zou moeten zorgen dat het niet bij je binnenkomt.
Maar gezien de fouten die de mijne maakt ben ik toch maar blij
dat die dat niet doet.
Een manier om te filteren is ook om al je mail door te sluizen
naar gmail en dan daarvandaan op te halen.
Sietse Vliegen
2010-11-20 17:06:23 UTC
Post by Douwe Meringa
Post by Sietse Vliegen
[...]
Post by Sietse Vliegen
Post by Douwe Meringa
[...]
Niet mee eens. De provider zou dan de inhoud moeten onderzoeken van
alle meegestuurde foto's. Eigenlijk vind ik het scannen op virussen
(tenzij op verzoek) al op het randje. Als iemand mij een foto stuurt,
en het blijkt kinderporno te zijn, vind ik niet dat ik voor de tijd
tussen het ontvangen en weggooien gestraft moet worden. En ook niet
als ik het meld, en als bewijs meestuur, of op de server laat staan
(als bewijs is dat natuurlijk beter).

Sietse
van hichtum
2010-11-16 11:27:21 UTC
On Tue, 16 Nov 2010 11:39:49 +0100, Douwe Meringa
Post by Douwe Meringa
[...]
Als ik dat zo lees vind ik het gebruik van Mailwasher toch wel een
stuk makkelijker. Je zou het echt eens moeten proberen. Voorheen
www.mailwasher.com , werkt nog steeds maar leidt je nu naar
www.firetrust.com
Baukje
Douwe Meringa
2010-11-16 11:53:32 UTC
Post by Douwe Meringa
[...]
Ach, wat ik toch nog aan mailbagger binnenkrijg is zo weinig
dat ik geen reden zie om voor iets als mailwasher te gaan betalen.
Het junkfilter van Thunderbird is behoorlijk goed en die blacklist
van mij is dus eigenlijk alleen maar om te voorkomen dat het wordt
binnengehaald.
W!m
2010-11-16 14:37:56 UTC
Post by Sietse Vliegen
Post by W!m
[...]
mailwasher is sinds het spamverbod een tamelijk overbodige tool geworden
tenzij je je veelvuldig abonneert op mail van commerciele bedrijven. het was
handig dooordat de afzender een valselijk bericht kreeg dat jou mail adres
onbereikbaar of ongeldig was. Nu kun je je veelal gewoon uitschrijven op
ongewenste mail.
Sietse Vliegen
2010-11-16 16:15:55 UTC
Post by W!m
Post by Sietse Vliegen
Post by W!m
[...]
Zal ik de kennissen die daar anders over denken eens vragen om naar
die spammers te mailen dat hun adres veranderd is in dat van jou? Ik
krijg niet veel spam, dus ik doe het zonder mailwasher. Wat ik niet
wil hebben gooi ik vooraf weg met Pegasus, aan de headers zie ik
meestal prima dat het troep is. Uitzondering is mijn Hotmail adres,
maar Hotmail filtert zelf behoorlijk goed. En ik zie van elk account
al eerder op m'n mobiel wat er is staat, en vaak lees ik het daar ook.
Post by W!m
tenzij je je veelvuldig abonneert op mail van commerciele bedrijven. het was
handig dooordat de afzender een valselijk bericht kreeg dat jou mail adres
onbereikbaar of ongeldig was.
Ja, maar één blik in de headers leert dat dat fake is. En sommige
mailservers voegen automatisch een waarschuwing toe, dan valt het
helemaal op. Je geeft dus juist aan dat het adres _wel_ bestaat, en
zelfs dat de mail aandacht heeft gehad. Die optie is alleen geschikt
om halve en hele digibeten in het ootje te nemen. Zeggen ze er
trouwens ook bij.
Post by W!m
Nu kun je je veelal gewoon uitschrijven op ongewenste mail.
Ook dat is een teken dat je adres in gebruik is. Kwestie van
inschatting dus, of het een goed of juist een slecht idee is.

Sietse
W!m
2010-11-16 23:01:07 UTC
Post by Sietse Vliegen
Post by W!m
Post by Sietse Vliegen
Post by W!m
[...]
Ik krijg evenmin veel spam en dat geldt tegenwoordig waarschijnlijk voor
iedereen, niet dat ik jou kennissen niet vertrouw maar het ligt ook veel aan
je eigen surfgedrag. ik krijg zelfs zo weinig spam dat ik iedere keer mijn
prullebak controleer als ik zie dat daar iets in verdwijnt. Gelukkig werken
mijn fiters tot nu toe foutloos. Mijn mobiel gebruik ik alleen tijdens mijn
vakantie omdat ik het toch wat onhandig vind en misschien ook wel omdat ik
geen idee heb wat de kosten zijn van mobiel internet verkeer.
Piet Beertema
2010-11-16 16:32:29 UTC
Post by W!m
mailwasher is sinds het spamverbod een tamelijk overbodige
tool geworden tenzij je je veelvuldig abonneert op mail van
commerciele bedrijven.
Er zijn blijkbaar nog altijd mensen die daar met een soort
van religieuze gedrevenheid in blijven geloven...
Post by W!m
Nu kun je je veelal gewoon uitschrijven op ongewenste mail.
... en illusies blijven koesteren. Net als de afzenders, die
denken dat de wet voor iedereen geldt, behalve voor hen.

-p
Ben Dover
2010-11-17 06:42:34 UTC
Post by W!m
Post by Sietse Vliegen
Post by W!m
[...]
Bwoh, ik krijg anders nog genoeg spam ondanks het verbod.
Ik gebruik ook nog regelmatig mailwasher om ongewenste mail van sommige
personen te bouncen. En toevallig: oa mails met "viruswaarschuwingen"
bounce ik.
Imagine a world without religion
W!m
Beste teef, sekssite's staan erom bekend dat z'n hun klanten doodspammen.
Piet Beertema
2010-11-16 10:03:02 UTC
Post by W!m
Post by van hichtum
Ik stuur ze niet door - en als ze via e-mail binnenkomen haal
ik ze niet eens op maar verwijder ik ze van de server voordat
ik de mail ophaal.
Ik neem aan dat je ze dan al gelezen hebt met je browser
Waarom zou je e-mail met een webclient lezen, terwijl
er fatsoenlijke e-mail clients zijn?

-p
Spammesenseless
2010-11-16 12:40:09 UTC
Some entity, AKA Piet Beertema <www.godfatherof.nl/@opt-in.invalid>,
wrote this mindboggling stuff:
(selectively-snipped-or-not-p)
Post by Piet Beertema
Post by W!m
Ik neem aan dat je ze dan al gelezen hebt met je browser
Waarom zou je e-mail met een webclient lezen, terwijl
er fatsoenlijke e-mail clients zijn?
Je houdt nu eenmaal lieden die een hamer als schroevendraaier zullen
blijven misbruiken.

Cor
--
Geavanceerde politieke correctheid is niet te onderscheiden van sarcasme
(defvar My-Computer '((OS . "GNU/Emacs") (IPL . "GNU/Linux"))
SPAM DELENDA EST http://www.spammesenseless.nl/index.php
W!m
wat noem je een fatsoenlijke e-mail clients?
Jawade
2010-11-15 21:49:03 UTC
Post by van hichtum
Post by W!m
Post by van hichtum
Post by W!m
[...]
Zie je het dan al aan de header?
van hichtum
2010-11-15 23:40:14 UTC
Post by Jawade
Post by van hichtum
Ik stuur ze niet door - en als ze via e-mail binnenkomen haal ik ze
niet eens op maar verwijder ik ze van de server voordat ik de mail
ophaal.
Zie je het dan al aan de header?
Nee, ik open ze met MailWasher (zonder ze op te halen). Als ik zo'n
tekst zie met vijf uitroeptekens na elke alinea en met in de eerste
vier alinea's al drie herhalingen, verwijder ik hem van de server en
haal ik 'm dus niet op.
Baukje
Piet Beertema
2010-11-16 14:03:39 UTC
Post by van hichtum
Post by Jawade
Post by van hichtum
[...]
Iets openen zonder het op te halen is hetzelfde als beweren
dat je een webpagina bekijkt zonder die binnen te halen. Nou
ja, bijna.
Hoe denk je dat die "tekst met vijf uitroeptekens" op jouw
scherm verschijnt? Hoe je het ook wendt of keert, en ongeacht
welk wasprogramma je gebruikt, als je een preview doet wordt
er altijd iets opgehaald. Het enige aan die meelwasser is dat
hij alleen de eerste <n> regels van een mail laat zien en niet
de *hele* mail binnenhaalt.

-p
van hichtum
2010-11-16 14:30:09 UTC
On Tue, 16 Nov 2010 15:03:39 +0100, Piet Beertema
Post by Piet Beertema
Post by van hichtum
Post by Jawade
Post by van hichtum
[...]
OK, maar als ik hem vervolgens van de server verwijder, blijven er dan
nog sporen van achter op mijn computer?

Overigens kan ik als ik dat wil ook de hele mail te zien krijgen, niet
alleen de eerste n regels.
Post by Piet Beertema
-p
Baukje
Piet Beertema
2010-11-16 16:43:56 UTC
Post by van hichtum
Post by Piet Beertema
[...]
Ik ken de technische details van mailwasher niet, dus ik weet
niet of mailwasher er een cache op nahoudt. De kans ik niet zo
groot, en dan nog zitten daar alleen de regels in die je op je
scherm hebt gezien.
Post by van hichtum
Overigens kan ik als ik dat wil ook de hele mail te zien krijgen,
niet alleen de eerste n regels.
Hangt ervan af wat er onder de "hele mail" wordt verstaan. Als
dat inclusief attachments is, dan lijkt me dat minder gezond.
En als het alleen de mail body betreft kunnen er nog links naar
ongezonde url's in zitten, al zul je daar vermoedelijk niet op
kunnen klikken.

-p
Jawade
2010-11-16 17:38:43 UTC
Post by van hichtum
[...]
Zolang de attachment niet gedecodeerd wordt, is er niks aan de hand
en staat 'ie als regels abracadabra onder de mailtekst. Dus je zou
dat decoderen uit moeten kunnen zetten.

Overigens, zijn er mailclients die ingesteld kunnen worden op alleen
de headers ophalen? Niet dat enkele regels kwaad kan, want dat is
toch niet te decoderen.
Douwe Meringa
2010-11-16 18:44:07 UTC
[...]
Thunderbird (Fetch headers only)
Jawade
2010-11-16 19:20:33 UTC
Post by Douwe Meringa
Post by Jawade
[...]
Overigens, zijn er mailclients die ingesteld kunnen worden op alleen
de headers ophalen? Niet dat enkele regels kwaad kan, want dat is
toch niet te decoderen.
Thunderbird (Fetch headers only)
Oh kee. Dat is netjes.
Sietse Vliegen
2010-11-22 00:57:05 UTC
Post by Douwe Meringa
Post by Jawade
[...]
Overigens, zijn er mailclients die ingesteld kunnen worden op alleen
de headers ophalen? Niet dat enkele regels kwaad kan, want dat is
toch niet te decoderen.
Thunderbird (Fetch headers only)
Mijn mailer, Pegasus, kan dat ook. Thunderbird heb ik wel eens
geprobeerd, maar ik dacht dat die het niet kon. Of er was iets anders
wat ik vond ontbreken. Denk er toch over om het nog eens te proberen,
want Pegasus is wel heel sterk op veiligheid gericht. Bij sommige HTML
mails weigert'ie zelfs om ze volledig weer te geven. Daar mag je dan
op dubbelklikken om ze in je browser te lezen. Met de mededeling dat
dat op eigen risico is. Oftewel: "ik trek mijn handen ervan af"

Weet je of Thunderbird goed vanaf een memorystick te draaien is?
Dat vind ik nl. zo ongeveer een must.

Sietse
Sietse Vliegen
2010-11-22 00:44:10 UTC
Post by Jawade
Overigens, zijn er mailclients die ingesteld kunnen worden op alleen
de headers ophalen? Niet dat enkele regels kwaad kan, want dat is
toch niet te decoderen.
Pegasus. Daar kun je 'selective download' kiezen, en je ziet wat er
is, van wie, wanneer, en hoe groot. Wil je de overige headers zien,
dan dubbelklik je erop. Regels lezen van de body, zoals in Mailwasher,
kan niet. Je selecteert dus handmatig en op basis van de headers.

Automatisch filteren van spam kan wel (heel uitgebreid zelfs) maar
alleen voor wat je binnenhaalt. Opgehaalde mail kan niets uitvreten
zonder dat je zelf iets activeert.

Sietse
van hichtum
2010-11-16 23:18:59 UTC
On Tue, 16 Nov 2010 17:43:56 +0100, Piet Beertema
Post by Piet Beertema
Post by van hichtum
[...]
Dat niet, voor zover ik weet. Ik zal er nog eens goed op letten.
Post by Piet Beertema
En als het alleen de mail body betreft kunnen er nog links naar
ongezonde url's in zitten, al zul je daar vermoedelijk niet op
kunnen klikken.
Ja, je kunt wel naar url's klikken als je een bericht in MailWasher
geopend hebt.

B/
Baukje
van hichtum
2010-11-16 23:20:13 UTC
Post by Piet Beertema
[...]
Eh, je kunt wel op url's naar websites doorklikken.
Baukje
Piet Beertema
2010-11-15 15:55:49 UTC
Post by van hichtum
Een Nieuw virus werd pas ontdekt en volgens Microsoft normen
is dit virus het meest vernielend ooit!!!!!!!!!
Waarom worden er in dit soort berichten altijd zoveel
uitroeptekens gebruikt?
Daar kun je het aantal besmettingen aan aflezen.
Volgens Microsoft normen...

-p
Ben Dover
2010-11-15 16:29:37 UTC
Post by W!m
Stuur dit bericht naar al uw kennissen. Beter 25 maal ontvangen dan niet.
Ben je dan toch zo dom ?
En dat voor iemand die al jaren op het net zit.

Wel porno-acteurs kunnen opzoeken, maar niet in staat zijn om een hoax te
herkennen.

Nu ik toch bezig ben. Ik 100.000.000 euro op een rekening, en we kunnen
die verdelen als ge eerst 50.000 op mijn rekening zet.

Prins Fu Qu
Imagine a world without religion
Beob Achter
2010-11-15 16:51:03 UTC
Post by Ben Dover
Post by W!m
[...]
Ik kan vrouwenborsten doen groeien door handoplegging. Lukt overigens niet
altijd.
Post by Ben Dover
Imagine a world without religion
Ben Dover
2010-11-15 16:53:19 UTC
Post by Beob Achter
Ik kan vrouwenborsten doen groeien door handoplegging. Lukt overigens niet
altijd
Deze hangt in mijn wagen :)
Imagine a world without religion
Piet Beertema
2010-11-15 17:25:27 UTC
Post by Beob Achter
Ik kan vrouwenborsten doen groeien door handoplegging.
Lukt overigens niet altijd.
Dat geloof ik direct: autosuggestie werkt niet altijd.

-p
W!m
2010-11-15 17:12:46 UTC
Buig voorover teef, schreef in bericht
Beste bitch, dit is geen hoax.
Douwe Merin
2010-11-15 17:25:40 UTC
Post by Ben Dover
Wel porno-acteurs kunnen opzoeken, maar niet in staat zijn om een
hoax te herkennen.
Beste bitch, dit is geen hoax.
Bewijs het maar. Jij bent de enige die hier en nu met dit
verhaal komt. Zonder ook maar enige ondersteuning.
Je bent zelfs te dom om ernaar te zoeken.
Ben Dover
2010-11-15 18:01:51 UTC
Post by Ben Dover
[...]
Hij zoekt enkel naar porno-acteurs :)
Imagine a world without religion
W!m
en vind jou
Ben Dover
2010-11-15 17:58:33 UTC
Post by Ben Dover
Wel porno-acteurs kunnen opzoeken, maar niet in staat zijn om een
hoax te herkennen.
Beste bitch, dit is geen hoax.
in 2001 was deze mail wel een hoax.
Nu, vertel eens, welke dinsdag hebben ze het virus ontdekt?
Imagine a world without religion
Sietse Vliegen
2010-11-16 10:38:01 UTC
Post by Ben Dover
[...]
Als ik een virus zou maken, zou ik het de kenmerken geven zoals
beschreven in een reeds ontmaskerde hoax. Dezelfde strategie die
sommige inbrekers hanteren: daar gaan inbreken waar vaak vals alarm
is. Is dat nergens het geval, of ben je te lui om te zoeken, dan kun
je ook proberen zelf dat vals alarm te bewerkstelligen. Een hooiberg
zoeken of maken voor je speld dus, als het ware. Dus, W!m, als je
meeleest, nu niet met een heus computervirus komen, want na mijn
uitleg zijn aller ogen op jou gericht!

Sietse
W!m
;-)
Piet Beertema
2010-11-15 17:23:52 UTC
Post by Ben Dover
Stuur dit bericht naar al uw kennissen.
Ben je dan toch zo dom ?
En dat voor iemand die al jaren op het net zit.
Wel porno-acteurs kunnen opzoeken, maar niet in
staat zijn om een hoax te herkennen.
Maar hoaxes geven zichzelf niet zo bloot.

-p
Sander Nijdam
2010-11-15 16:56:05 UTC
Post by W!m
[...]
Heb je ook links naar deze beweringen van CNN en AOL?
Of is het misschien toch een hoax? Deze site zegt van wel:
http://www.sophos.com/security/hoaxes/virtualcard.html

Sander...
W!m
2010-11-15 20:35:01 UTC
Post by Sander Nijdam
Post by W!m
[...]
Ik heb het gezien, ik heb ook gezien dat het zelfde bericht al in 2002 de
ronde deed, dus waarschijnlijk toch een hoax. Maar beter teveel gewaarschuwd
dan te weinig.
Beob Achter
2010-11-15 23:29:06 UTC
Post by W!m
Post by Sander Nijdam
Post by W!m
[...]
Het leerproces bestaat grotendeels uit goed luisteren, in dit geval goed
lezen. Vallen en opstaan dus. Jij valt veel, hopelijk leer je van het
opstaan.
Ben Dover
2010-11-17 06:33:05 UTC
Post by W!m
Post by Sander Nijdam
Post by W!m
[...]
Dus als 100 mensen uw mail-adres hebben, en zij zouden het bericht dus
allemaal doorsturen naar iedereen die in hun adresboek staat, dan zou ge
dat positief vinden? Ge krijgt bijgevolg 100x de mail binnen. Dat is net
de bedoeling van degenen die dergelijke hoax verspreiden.
Imagine a world without religion
Ruut66
2010-11-16 19:00:15 UTC
Post by Sander Nijdam
[...]
http://www.sophos.com/support/knowledgebase/article/53550.html
Dit waren de echte bedreigingen.

Bart Dinnissen
2010-11-15 18:25:11 UTC
Post by W!m
[...]
Dit soort dingen hebben we tien jaar geleden toch al gehad?

/me schudt vermoeid het hoofd
Bart Dinnissen
J. J. Lodder
2010-11-15 20:36:18 UTC
Post by Bart Dinnissen
Post by W!m
[...]
Oproepen tot het versturen van kettingbrieven
zijn vanaf de oertijd tegen de 'acceptable use' regels
van de internet providers geweest,

Jan
W!m
2010-11-15 20:53:02 UTC
Post by Bart Dinnissen
Post by W!m
[...]
ik zag het, mijn excuses, en dat nog wel dankzij onze belgische collega (met
de vreemde hobby)
dolphin
2010-11-16 01:51:03 UTC
Post by W!m
[...]
en jij noemt mij goedgelovig ? :)))))))))))))))

dolphin
W!m
2010-11-16 14:23:44 UTC
inderdaad
dolphin
2010-11-19 01:33:29 UTC
Post by W!m
Post by dolphin
en jij noemt mij goedgelovig ? :)))))))))))))))
inderdaad
nou dan weet ik ook weer wat dat waard is :)

groeten

dolphin
Rudolpho
2010-11-16 21:49:17 UTC
Post by W!m
[...]
Dit soort teksten werden 10 jaar geleden ook al verstuurd.
--
Groetjes,
Rudolpho
Carpe diem
Ifrit
2010-12-08 11:48:32 UTC
Post by W!m
[...]
Het bericht zelf is het virus... Het verspreidt zich via de goedgelovigheid
en naïviteit van de digibeet.

Heel gevaarlijk zou ik het niet willen noemen maar er is inderdaad geen
remedie tegen. Immers tegen domheid is geen kruid gewassen...
--
Ifrit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ifriet